Obserwatorzy

czwartek, 9 sierpnia 2012

Higiena uszu

Witam was po krótkiej przerwie!
Pomimo tego, że są wakacje, to nie znaczy to, iż mam więcej czasu aby przelewać swoje myśli na bloga :) No cóż, dzisiejszy dzień należy do tych spokojniejszych, więc postanowiłam napisać cóś...
Ale najpierw sprawy trochę organizacyjne :)
Dostaję od was coraz więcej maili z pytaniami, z czego się bardzo cieszę.
Oglądalność na moim blogu wzrosła, postanowiłam, że gdy przekroczymy 10 000 wejść, no blogu pojawi się konkurs. Już mam plany co do tematu i co do nagród, które za pierwszym razem będą skromne, lecz będą się pojawiać inne konkursy (oczywiście jeżeli będziecie chętni), a nagrody za każdym razem będą inne.

A więc do sedna! Zapraszam do czytania :)

Nie tylko cavaliery mają problem z uszami ale wszystkie psy które mają klapnięte i owłosione uszy, nie tylko na zewnątrz ale również w środku.
Jak zapobiec infekcji ucha?
Co do włosów w uszach. Otóż powinniśmy je usuwać. No dobra, powiecie, ale czy to psa nie boli i jak to zrobić najprościej, MĄDRALO? No a ja na to, że to psa broń Boże nie boli, a robimy to tak: na ręce nakładamy rękawiczki lateksowe które spokojnie dostaniecie w aptece, w większym supermarkecie, wiem że w makro na pewno są. No i gdy takie rękawiczki mamy już na rękach zaczynamy wyrywać włosy z uszu. Musimy pamiętać żeby nie wyrywać dużymi kępami! 

Kolejnym sposobem zapobiegania infekcji jest oczywiście czyszczenie uszu. Gdy w uchu zbierze się już dużo wydzieliny, usuwamy ją specjalnymi płynami, które możecie dostać u weterynarza. Pamiętajcie, że nie możecie robić tego za często, ponieważ gdy czyścimy ucho zbyt często pobudzamy wydzielanie się wydzieliny (troszkę masło maślane mi wyszło no ale cóż :D).  Jeżeli boicie się że zrobicie coś psu przy czyszczeniu pójdźcie do weterynarza, on pokaże wam jak to zrobić i poleci płyny do mycia uszu.
My używamy preparat, który nazywa się Otoprof, ale nie jestem pewna czy tak po prostu można go kupić, czy można go używać tylko w gabinetach.
Jeżeli dojdzie do zapalenia ucha, trzeba się już wybrać do weterynarza, on da leki, wyczyści uszy i powie co dalej.

Na dzisiaj to tyle, jeżeli macie jakieś pytania to śmiało piszcie. Zapraszam do komentowania, obserwowania i do brania udziału w ankiecie. Zapraszam również do śledzenia rubryczki "o czym się szczeka". Tam często wpisuję co się u nas dzieję, jeśli nie mam czasu pisać posta :)
Wpadł mi pewien pomysł, abyście nadsyłali wakacyjne zdjęcia psiaków; was z psiakami obojętne, tylko żeby na zdjęciu znalazł się pies (może być wasz, czy nie wasz, śledztwa przeprowadzać nie będę).
Gdy uzbiera się kilka zdjęć zrobię specjalnego posta poświęconego WAM- czytelnikom ;)
Jak podoba się wam ten pomysł? o.O Zdjęcia nadsyłacie na: aga274malina@gmail.com
Pozdrawiam, do następnego czytania!

Agata z dziewczynami





9 komentarzy:

  1. Witaj :) ja nie czyszczę uszów Goldusiowi tylko weterynarz zawsze wącha i czasem daje krople :)Bardzo interesujący i przydatny post :)Pozdrawiamy: Ewa,Goldi i Ivo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, przy wizytach u weterynarza nawet prościej :) U mnie w domu to wygląda trochę inaczej, ponieważ weterynarzy mam 24/7
      Pozdrawiamy!

      Usuń
  2. Ciekawa i przydatna notka. Czekam na konkurs. Wyślę ci jakieś zdjęcia z moimi psiakami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomocna notka. Właśnie ostatnio zastanawiałam się, jak wyczyścić te uszy, ale nie wiedziałam jak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatna notka! Co do konkursu, to uważam, że bardzo fajny! Wezmę udział!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny i przydatny post . Może prześlemy kilka zdjęć "synka" , najczęściej w wakacje można go spotkać w wodzie , bo pływak z niego niesamowity . Na jakie wybieracie się wystawy ? Może zawitacie w nasze strony ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe,ciekawe.
    Chciałabym cie również przeprosić za to że nie mogłam wejść na twojego bloga z powodu zepsutego neta.:(.Jeszcze raz bardzo przepraszam.Mam nadzieje że mimo to wejdziesz do mnie na bloga.
    Drops sie stęsknił ;)
    Dropsikowa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kiedy są w blogach i takie posty. Bardzo przydatne i pomocne. Również obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń